lördag 1 maj 2010

Bästaste svärmor ever?

Det tror jag att jag har.på riktigt alltså...de är ju våra närmsta grannar så vi ses ju mellan varven..igår när vi försökte styra upp lite saker ute så förbannade jag mig själv att jag inte köpt penseér och plötsligt stod hon där med en påse blommor i påse :) så nu fick jag penseér att plantera! det var så skönt att ordna och dona ute, elda en massa ris och skräp som legat...ut med det gamla och in med det nya, våren! det är då man kommer på att man kanske ska äta något? barnen kanske behöver mat? då ringer svärmis och säger att de ska grilla och vi är bjudna :) fint...då slapp man laga mat mitt i all rensning på gården.
Kvällen fortsatte med majkase uppe i grannbyn med 4 trötta döttrar, trötta som blev glada över chokladasken som vi vann på lotteriet...hem igen och natta 6-åringen och 4-åringen som var med och sedan en hyrfilm med teensen...en riktigt bra valborg men hade någon för sisådär 15 år sedan sagt att jag skulle tycka en valborg var bra som innehöll städning, hyrfilm och hemmakväll så hade jag förmodligen asgarvat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar