lördag 22 maj 2010

En sån där dag..

Idag var en sån där dag som jag hade en massa planer på att få saker gjorda här hemma...men med det här underbara vädret så blev det inte mycket gjort :) men när jag tänker efter så har jag tvättat 3 maskiner,plockat i och ur diskmaskinen 3 gånger,grillat en massa gott till lunch...bjudit svärmis på kaffe,planterat några jordgubbsplantor och plockat i vanlig ordning...ja...storhandlat också :) så lite har ju blivit gjort...förutom att njutit av barn och sol hela dagen!
Ronja hade lite pengar som tandfeén lämnat...för de köpte hon en riktig prinsessutstyrsel..örhängena syns inte riktigt...inte klokt vilka fina ädelstenar man kan få för 29 kr :-D

En suddig Anna som hade planerat (och inhandlat till) göra sushi, som är superlätt att göra..men tar tid, och i denna värmen så ville jag inte stå i köket och pilla rå fisk i en timme så det blev hämtsushi :) väääldigt gott!


Vad säger man? denna lilla smutsgroda vid namn Lilly har en vilja av stål...men ögon som kan smälta den tuffaste, vi är så glada över att ha henne...tänk om det hade gått vägen för den andra i magen också? oh my lord ...hur slitna hade vi inte varit då?
Alla våra barn är fantastiska och unika på sina egna vis och det är en ren glädje att få följa dem här i livet...tänk...vår äldsta blir 17 år i December! visst är det jättekonstigt? för jag är väl inte mer än 29?
Hoppas att alla haft en lika underbar dag som oss idag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar