söndag 16 maj 2010

Efter sol kommer regn

Uj vilken skillnad på väder det var idag...igår linne-väder och solskyddsfaktor 30 på knoddsen och idag blåsigt,regnigt och mössa på..man kan ju då tycka att det var lite bra för då får man en massa gjort inne! men si det fick man inte! jag tycker konstigt nog fortfarande att det är helt ok att handdiska, men nu efter 4 dagar med alla hemma dagtid och dessutom folk som varit förbi på mat o fika så blir det en väldans massa disk..och det tar mer tid än vad man (läs jag) tror innan man tar tag i det.
Men vi har iallafall varit ute, pillat lite med hönepönerna,putsat på gräsklippartraktorn och maken håller på att bygga en äggkläckningsmaskin! hur spännande som helst kommer det att bli...han är ruggigt händig min make...önskar att jag var det...suck...men jag är iallafall en jäkel på att baka! alltid något :)
Min mobil har dessvärre rymt...jag har alltså slarvat bort den, inatt drömde jag att jag fick en telefonräkning på 25.000! jag har haft ågren hela dagen innan jag äntligen fick tummen ur och spärrade den (tack o lov så är den inte använd de senaste dagarna upplyste telenorpojken mig om) men jag är ju så gammal att jag inte saknar mobilen, min första egna mobil köpte jag...hm...det är inte så många år sedan :-D jag saknar inte mobilen ärligt talat...men det gör nog min man och mina äldsta barn ;)
Kvällen blev bra, barnen somnade väldigt tidigt...jag crosstrainade 45 minuter och nu the med en knäckemacka...snart dusch och sedan hoppisäng :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar