onsdag 5 maj 2010

Vill ha...vill inte...vill ha...vill inte..

Ingen av våra 4 yngsta har haft vattkoppor...och jag som börjar jobba i höst...ser framför mig i arbetspärmen på jobbet "Anna VAB fr.o.m nu och 8 veckor framåt" eller nåt sånt ;)
Och nu har flera som jag känner barn med just vattkoppor...å ena sidan så är jag sugen på att bara åka dit med ungarna och gnossa in dem med vattkoppsmitta...å andra sidan ser jag inte framemot veckor av kliande och sjuka barn, och frågan är...hinner de bli friska till midsommar? äh jag får fnula lite till på hur man ska göra...idag åkte våra 5 lånehönor...6-åringen tog farväl typ 100 gånger och medans jag valde ut vilka som skulle åka sa hon "nej inte den mamma! nej inte den heller! nej den måste få stanna! nej ta inte den då har vi ingen ljus.."till sist var det liksom ingen som kunde åka...så då var jag diplomatisk och sa "nu får du vara tyst Ronja, det spelar ingen roll vad du säger...jag bestämmer över hönsen!" visst är jag pedagogisk så säg?
Nu har jag handdiskat i ett par dagar då diskmaskinen betämde sig för att sura ihop och stanna mitt i programmet, märkligt nog så har jag kommit på att jag gillar att handdiska! maken tyckte det lät sjukt och undrade om jag behövde sova en stund?
Iallafall så har min nya älsklingssyssla gjort att jag diskat upp allt diskmedel så jag tog den trötta 1-åringen i vagnen och gick mot macken som ligger några km längre bort men när jag kommer ut från macken igen så börjar regnet...och jag hade inte väderriktiga kläder om jag säger så...det blev en språngmarch hemåt medans den glada icke-trötta bebin skrattade när mamma sprang...tacka sjutton för det! blöta och lyckliga kom vi hem igen och gav oss på nästa diskhög :) Och ja...det kan möjligtvis vara mitt fel att det spöregnade...jag vattnade alla pallkragar nån timme innan :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar