söndag 2 maj 2010

1:a plats i curlingligan!


Det kan möjligtvis vara så att jag har den...steg upp vid 05 imorse efter ännu en natt på soffan, jag sover där med 1-åringen som är snorig och täppt...fixade frukost åt lilleman och Lilly...efter en stund kom de andra små upp...fixade lite mera frulle...plockade ur diskmaskinen,röjde av i köket och plocka,plocka,plocka...drog ihop en bulldeg och väckte sedan maken...med kaffe och smörgås med gustavskorv (så vansinnigt gott häst kan vara..)

Stödvilade en skvätt då maken åt frukost...sedan ta fram kläder åt 6-åringen och 4-åringen som ville ut o blåsa såpbubblor...maken ut till hönshuset för att fixa med det sista..och natta lilleman för en förmiddagslur, mata 1-åringen med mosad banan medans jag hackade lök till köttfärssåsen...lagade lunch och sedan ropa in de som var ute...packa i alla bullar i fryspåsar...fixa kaffe till maken...få på alla barn kläder igen för att komma ut på gården...hänga tvätt och plocka ur en diskmaskin igen,dammsuga vardagsrum och kök...allt medans ett eller gärna flera barn i munnen på varandra ropar "mamma? kan du..." eller "snälla mamma kan jag få..?" och jag hör min egen röst som i den där gamla radioreklamen säga..."jajamensan! det fixar jag!, inga problem...jag tar det!, absolut...jag gör det!"

Nu är jag snart ensam kvar inne igen med ännu mera disk och tvätt och undrar hur det här gick till? men när jag tittar ut och ser barnen leka och blåsa såpbubblor...då blir hela hjärtat fullt av en massa kärlek :)

2 kommentarer:

  1. Oj, jag som tycker att jag har fullt upp med tre barn... Du är verkligen duktig som orkar och hinner och ändå verkar ha humöret på topp! Kram stina

    SvaraRadera
  2. Allvarligt talat, hur nyttigt är det att skriva ner vad man egentligen gör ? ;)
    Jag tror faktiskt inte att jag vill ha mitt sysslande på papper, hahaha :D
    Låtsas att det bara går av farten...:)

    SvaraRadera