söndag 23 maj 2010

Bra slut på veckan!

Vaknade till ett strilande regn och när kaffebryggaren laddades och jag blickade ut över gården så ser jag att all tvätt från gårdagen var kvar ute..ja då blir det ju ordentligt genomsköljt iallafall :)
Hade tänkt att baka rulltårta på morgonen eftersom jag hittat ett spännande recept på en ganska "lätt" rulltårta med kesella vanilj...men bakplåtspappret var slut och att fråga grannen (svärisarna) just vid 6-bläcket på morgonen skulle kanske vara lite väl ambitiöst?
Vi skrotade på här jag och barnen, väckte maken lite senare och tog en kaffe med honom..sedan gick jag,Ronja och Saga upp till grannen nån km härifrån och tittade på nakna karlar!
De var hur söta som helst, jag pratar alltså om de nyklippta alpackorna :)
Vi blev bjudna på kaffe m bulle och en massa gos med de underbart söta kattungarna, jag har nog aldrig sett riktigt små ragdollkissar!
Traskade sedan hem igen och fixade snabblunch, maken skjutsade Ronja på kalas i grannbyn och när hon kom hem sedan så bakade vi rulltårtan m pepparkakskryddning..jag är ju en juloman..
Fick jag välja så skulle vi ha jul året om :-D det doftade härligt av jul i hela huset.
Det skulle vara frysta lingon i vilka jag inte hade hemma..men det gick utmärkt med frysta röda vinbär också!
Till kvällsmat så blev det riktig mat till barnen och "fuskmat" till mig och maken...hade gjort en stor sats gubbröra eftersom jag skulle bjuda svärisarna, det blev över till oss också...så middagen blev rabarberkräm m mjölk,mackor i rader m gubbröra...och rulltårta m soyagrädde till efterrätt...en riktig söndagsmiddag :-D
Ni som har små barn vet hur det kan bli i köket mellan varven...inget undantag här...Lilly fick i ett obevakat ögonblick tag på byttan med anjovis...hällde ut all spad på sig och golvet och käre värld vad hon doftade mumma efter .
Medans jag städar upp röran efter henne så sätter hon fart in i vardagsrummet och hinner ta med sig ett fat m rulltårta som smulas/kletas in i soffan..tack o amen för skinnsoffa!
Men nu är barnen duschade och nattade...disken och crosstrainern väntar tålmodigt på min närvaro :)

4 kommentarer:

  1. Och när jag läser detta så inser jag mer och mer att träning ska införas from imorgon (nu skiter jag i halsen) för att få tillbaka mitt tålamod!!! Jag hade flygit i taket om jag varit i dina kläder :P

    SvaraRadera
  2. Hejsvejs!!! Kul att få en till blogg att följa lite. Det var många år sedan du sluta med mtb så nu är det väl dax för en comeback? Jag har inte än fattat att man kan sluta då jag tycker det fortfarande är så roligt!!! Hoppas se dig ute i spåren igen. Nu är det ju cupstatus på d-30 och d-40 klassen. Skoj!!! /Ha det bäst, Gunnar T www.gunnar.in

    SvaraRadera
  3. Tack för titten i dag! Vi får ses snart igen. Har lite kassar med kläder till dig och så vagnen... Jag tror mina pojkar saknade sin ull i dag, de kröp in i stallet och såg riktigt frusna ut då jag kom med mat på kvällen. Vi får hoppas på lite sol i morgon.

    Rulltårtan lät hur smaskig som helst. Jag har försökt mig på rulltårta en gång för ca 20 år sedan, men det blev ingen hit... Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Mamma Mu...mitt tålamod blir bättre och längre för varje barn jag får :-D
    Gunnar...det var en stor sorg att sluta med MTB...jag älskade det! men när jag blev själv med barnen var jag tvungen att jobba mer än heltid så tiden fanns inte, jag fick nåt värdelöst virus som gav halsont och hög vilopuls i flera månader...läkaren ordinerade totalt träningsstopp i minst 3 månader och efter det så gav jag upp..men jag sörjde MTB´n flera år efteråt..
    Stina...barnen frågar redan när de får träffas igen :) åh vad gullig du är att vi får kläder o vagn...de kommer att användas flitigt! kram

    SvaraRadera