måndag 17 maj 2010

En dag att minnas

Vilken ljuvlig dag! med solen fick jag ny energi, vi gick ut vid 11 och några är fortfarande ute :) jag har gått in för att bada Teddan och Lilly för när man smörjer in ungar med solkräm och de sedan ränner runt i sandlådan så blir de hmm...som levande sandpapper...all sand fastnar!
Hönsen njuter i fulla drag av solen, de har även skugga i hönsgården men föredrar att lapa sol...här är det Lady Gaga och Chester som poserar! de fick sin favvomat idag...kokt potatis!



Här är Siv...hon ser nästan lite sur ut över att bli fotad? kanske har hon inte fixat frillan först :-D det var så himla underbart ute idag så man nästan blev tårögd, jag hann även gräva upp ett land,riva bort en massa vinbärsbuskar som började skymma jordgubbslanden,planterade ut två pumpor, rensa ogräs i pallkragarna och hålla i en begravning...barnen hittade en död fågel som vi grävde ner, barnen plockade blommor och sedan blev det lite "av jord är du kommen.." också.
Och det nästan bästa av allt...jag har tvättat en himla massa tvätt idag, det var ju ett perfekt torkväder! tro det eller ej...men jag börjar ana botten i några av tvättkorgarna...det är som att vinna på en trisslott (det är nog större chans att vinna på triss ärligt talat).
Det blir nog en tidig kväll för barnen så jag hoppas kunna crosstraina lite tidigare ikväll...

4 kommentarer:

  1. Jag förstår henne,,, man VILL fixa frillan först!!! Annars tycker jag att hon va grymt snygg,,,!!!

    SvaraRadera
  2. Sivan är en riktig pudding :-D

    SvaraRadera
  3. Det har ju varit helt underbart väder! Det är nästan omöjligt att få de små liven att inse att det är läggdags. känner att det blir senare och senare varje dag.

    Nu känns det att man bor på landet. Ljuvlig lantdoft ute eller hur? Hunden tycker i alla fall att det luktar godis! Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vädra häromdagen...och trodde att Lilly hade gjort i blöjan...innan jag kom på att det kom från åkern :-D

    SvaraRadera