söndag 9 maj 2010

Komockor och bulla!

Dagen började segt då jag inte kom i säng innan 01...01.30 vaknar teddan och drömmer något, 02 vaknar Lilly och är lite gråtig...så 02 landar jag på kudden för att sedan stiga upp 5.30 men med dagens betessläpp på agendan var det bara att ta sig i kragen och vakna till.
Men det var tveksamt in i det sista då grodis (Ronjas gose) hade rymt! och Ronja var helt stenhård..."Jag åker inte utan grodis! grodis vill INTE missa kosläppet" tack o lov så dök den ljusgröna upp...resan till svista var räddad :)
Vi åker i god tid men det var visst halva stan som skulle dit så köerna var långa och ganska trista för en 2-åring med extremt mycket spring i benen..den största behållningen för barnen var dock kalvarna som mer än gärna lät sig klias av små barnhänder...till och med grodis fick sig en redig slick av en busig kalv :)
När Saga sedan vänder sig om för att berätta något så slickar en kalv mer eller mindre av henne mössan...åh vad jag bannar mig själv att kameran glömdes hemma!
Det var nog en halvtimmes kö fram till bullarna och mjölken och med miljoner människor runt om och en kall snålblåst så blev alla ganska trötta efter ett tag...dessutom blev släppet en kvart sent...och det är inte kul då man redan stått framme vid hagen en bra stund...men till slut kom de ut! de skuttade och for som ett gäng valpiga tonåringar...de ser ju för roliga ut!
Efter släppet så gav vi oss snabbt till bilen igen och åkte hemåt, då hade vi hönssläpp istället...de var lite ovilliga att gå ut men efter lite gos med barnen verkade alla nöjda.
Skippade planer på någon flådig söndagsmiddag och slog igång grillen istället..det blev grillad falu med sallad och grova hamburgerbröd, godare än vad jag trodde ute på altanen...och det bästa av allt...knappt någon disk! och det sitter inte helt fel då jag fortfarande handdiskar :)
Eftersom mina planer är att inte köpa mjukt bröd alls så var jag tvungen att dra igång ett brödbak också...tonåringarna (läs matmaskiner) kommer imorgon, så nu finns två nygräddade limpor här...vet inte om de passar teensen riktigt...hade nog i lite mycket vetekli...men va´sjutton de blev jäkligt nyttiga!

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det lät trots strul innan ni kom iväg. Klart Grodis skulle med, det är ju bara kosläpp en gång om året. Vi åker till Brunnberg på lördag och det är nog inte så mycket folk där. Det blir väl att fixa fikakorg och hoppas på fint väder.

    Så ni har haft hönssläpp också. Det ska bli kul att se dem i veckan. Vi får höras på telefon. Barnen är ju lediga tors och fredag.

    Toppen med mat utan en massa disk. Sådan gillar man ju! Kram Stina

    SvaraRadera