onsdag 26 maj 2010

Dagens bästa

Här är middagen, grillat kött,grillad halloumi,ungstekta potatisklyftor och rotfrukter,blandad sallad till det och 3 sorters såser...tzaziki,jalapenosås och grillsås m tomater!
Det var ruggigt gott och tallriken ovan är min...jag tog en portion till...fördelen av att träna, jag kan äta hur mycket som helst!
Makens tallrik var lite blygsammare...jag skulle svälta ihjäl om jag åt så lite som honom :)

Dagens vända på maxi resulterade i 9 matkassar...ändå köptes varken välling eller blöjor, men kalaset slutade på 3000 kr ändå..



Världens bästa barn...jag säger det igen...jag har världens bästa barn! det var rena drömmen att handla idag eftersom tonåringarna var med, den ena hade dagsverke och den andra började 12 idag så både var med...gick som på räls!
Både Theodor och Lilly satt som ljus i vagnarna och Saga hjälpte till...trots urtråkig shopping 2 timmar med resa så höll alla humörena på topp! inget skrik...inget gnäll och inget tjat på affären...världsrekord?




Men att storhandla är utmattande..de här två grynen slockande direkt i bilen på väg hem...den ena tonåringen skjutsades till bussen, den andra åkte med hem och hjälpte till att packa in...vad har jag gjort för att få så här underbara barn? visst kan de busa och bråka med varandra..men då slår jag bara dövörat till och minns sånna här bra dagar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar