tisdag 4 maj 2010

Dunbollarna!











Det var svårt att få in tjejerna ikväll...jag fick muta med varm choklad :) det blir svårt att skilja ut de 5 som ska flytta till M...vi ska ha 5 hönor och en tupp kvar.
Det läckra med silkeshöns är att de alltid är lika duniga, resten av livet! och väldigt lugna och snälla..de saknar i princip flygförmåga vilket känns bra...så slipper man ha hjärtat i halsgropen varje gång de får frigång i trädgården ;)
Alla är silkeshöns utom en...vi fick med en höna som skulle gå bra ihop med de andra, vi har ingen aning om ras! det är hon som är Lady Gaga eftersom hon sticker ut i mängden..
Alla utom en lät sig snällt lyftas upp och sitta i knät hos tjejerna, de verkade tycka att det var varmt o mysigt! jag gissar att några vaknar tidigt imorgon? men det kan vara möjligt att det är jag som är gladast...just nu undrar jag varför vi inte skaffade höns tidigare? ni får bereda er på ett kacklande om höns härifrån..:-D



3 kommentarer:

  1. Vilka mysiga! Såå fina! Ja, då får vi se om vi vaknar till mysigt kuckeliku i morgon bitti. Jag förvarnade svärmor. Tänk på att hon är morgontrött och sover till framåt lunch *fniss*.

    Har ni sett att Focksta kvarn är till salu? Det blir säkert dyrt, men kul att kolla på bilderna på nätet, mäklare Carlsson och Ring. Ha det bra hönsmamman! Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Jag såg att focksta var till salu! jag kollade bilderna...hade man mera tid och pengar så vore det en dröm...men drömma får man ju :)

    SvaraRadera
  3. Men allvarligt, jag hade ingen aning om att höns kunde vara så gosiga! :)

    SvaraRadera