onsdag 19 maj 2010

Blommor och rabarber!

Vilken dag! vilken värme! och vilket fantastiskt humör man blir på av solen :) idag har vi roat oss kungligt genom att sitta längst ut på gräsmattan och tittat på när bonden spritt gödsel på åkern mittöver...barnen kallar den för bajstraktorn! ja...kul hade vi iallafall!
På vintern hänger här en julkrans....nu har jag bestämt att det är sommar och då åker sommarkransen fram!


För några år sedan fick jag något som skulle vara en dillpion...men...jag är tveksam? men en pion är det alla gånger och vacker är den när den blommar!

Våra underbara minikiwisar har kommit! förra året var det första som vi fick riktiga kiwisar! de var stora som vindruvor och underbart söta...men det krävdes att vi köpte ännu en planta...vindruvorna som sitter runt hörnet längtar vi också efter...de var jättegoda förra året!




De här säger min svärmor att de är ogräs...men skitsamma! jag gillar mitt ogräs :)




Överallt blommar det, det har fullkomligt exploderat de senaste dagarna...är överlycklig att jag får vara hemma och bara njuta av allt...man ser nästan när det växer.





Nu är äppelblommen på gång!






Jag bara älskar tulpaner...så de finns överallt i trädgården.







Teddan blev sugen på rabarberkräm...vi plockade ett gäng rabarber!








Tjejerna klippte rabarbern i bitar och jag kokade med lite socker,kanel och en halv vaniljstång...det blev smaskens som mellanmål! fler sånna här dagar tack :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar