tisdag 4 maj 2010

Nu kommer de!







Äntligen är hönsen på väg :) vi har ju byggt om ett gammalt förråd och bara (förutom plastmattan) använt saker som vi haft legat o skräpat...känns skönt att kunna återanvända gammalt jox, och skönt att slippa köpa..luckan är ett prov som maken graverade för flera veckor sedan...då vi inte ens bestämt oss för höns!
Vi har satt nät över rastgården då det finns en hel del rovfåglar i närheten som mer än gärna skulle kunna ta ett litet kycklingsnack på kvällskvisten...hönsen ska få gå inne 3-4 dagar för att anpassa sig till det nya livet :)
Nu är det bara två namn kvar att välja...klara är iallafall Lady Gaga,Missy Elliot,Siv och tuppen Chester...bilder kommer lite senare på skönheterna!
Det enda som inte är klart är målning invändigt, men tanken är att de ska få gå ute på tomten så mycket som möjligt, vi har stängsel runt om..och sedan får de släppas ut tidigt en dag så hinner vi måla och vädra..jag gissar mig till att några barn skippar bollibompa ikväll? ;)







2 kommentarer:

  1. Jag antar att det var hönsen ni kom med då jag åkte förbi? Jag måste komma över någon dag och titta på dem och på hönshuset. Blir sååå sugen på att utöka farmen med lite nya djur. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Visst var det hönssläpp vi sysslade med :) svärfar var också med och övervakade..klart ni ska skaffa höns!

    SvaraRadera