onsdag 26 maj 2010

Bra vänner

Sånna är fantastiska att ha...idag så var jag iväg med 5 av de 6 barnen och storhandlade...rusade igenom affären med stressklockan tickandes (jag ska inte handla hungrig...så är det bara).
Kommer till kassan och det blir avstämning...kassörskan blev nog mera trött än jag då det var veckohandlingen på 2 fulla vagnar,9 kassar a´la 3000 kr...
Sedan vägsnigel på vägen hem...kommer hem och en kompis ringer och frågar om hon kan titta förbi? javisst säger jag men stå ut med röran...
Börjar plocka ur allt, kompisen kommer...kommer då på att barn nr 6 ska hämtas inom 10 minuter:=0
Kompisen som knappt kommit innanför dörren säger bara " men du anna...vart ska hon hämtas? jag åker!"
Kompisen åker milen för att hämta barnet...kommer tillbaka lagom för att tala om att hon ska vidare på jobb men hinner några minuters prat, för mig som hade behövt stuva in alla hungriga barn i bilen igen för att hämta var den hjälpen ovärderlig...fy faen vad du är bra att ha Nilla...love you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar