måndag 10 maj 2010

Inte som man tänkt sig







Men det blir ofta bra ändå :) på förmiddagen hade jag tänkt åka till en lekpark inne i stan med de fyra...men regnet satte stopp för de planerna, och plötsligt så mindes jag att maken bad mig att lassa av släpkärran som var full av virke och kärleken tyckte att jag skulle kapa virket när jag ändå höll på...men med 4 små i hasorna skulle det vara ett mindre (läs större) mirakel att lyckas med det.
Sagt och gjort ut med flocken och på med grovhandskarna...barnen tyckte att det var jätteskoj då de letade efter "byggvirke" de skulle nämligen bygga något...och det blev iallafall en gungbräda om än något provisorisk :-D
För att glädja mannen så började jag kapa veden iallafall...men det bidde bara ved för några få dagar eftersom det återigen började regna.
Snabbt täcka över maskinen och in med barnen igen, men då kom vi på den geniala ideen att baka kakor! det är ju en perfekt sysselsättning en regnig dag :) och goda blev de...


2 kommentarer:

  1. Jag brukar kika in i din blogg ibland. Lite spännande att läsa om era dagar på landet med barnen. Jag bor oxå på landet. Och så var det kul att titta på dina fin fina hönor./Mamma-66 från marsforumet

    SvaraRadera
  2. Hej! vad kul att du har hittat hit :) ja hönorna är underbart snälla! planen är att utöka dem till ca 10 i framtiden! kram anna

    SvaraRadera