söndag 30 maj 2010

Oj vad tiden går!

Idag på självaste mors dag så möttes jag i köket kl 5.20 av en lapp där det stod "Grattis på morsdag"! och ett par färdigbredda mackor med leverpastej och saltgurka! just då fylldes mammahjärtat av en massa kärlek!
Fatta att en av mina tonåringar som normalt sett vaknar vid 10-11 hade ställt klockan på 04.50 för att fixa morsdag frukost!
Maken är borta hela dagen idag så jag fixade lite morsdag lunch åt mig och barnen, vi grillade lättrökt fläskkarre och kyckling, till det så ahde vi potatis,morötter och tomatsallad...jag gjorde en chilisås också, med yougurt,kokosmjölk och färsk chili...plus en massa kryddor.

Efterrätten ser ut som rena barnmaten med den är jättegod! det är jasminris som är kokt länge med kokosmjölk, jag blandade i lite matlagningsgrädde och florsocker...sedan formade jag små biffar och lät kallna...till det hade vi färsk frukt och en pure gjord på fryst banan,mango och hallon...vi gjorde massor...och allt gick åt! den enda som inte blev stormförtjust var nog Saga...
Själv åt jag två portioner så nu rullar jag fram tills imorgon :-D



Nu ska kaffet bara göra sitt innan jag packar in de 6 i bilen, de stora ska skjutsas till sin pappa och vi andra ska vidare till Nickis på barnkalas, får se om vi hinner en sväng på Ikea också?
Hoppas att alla mammor får en underbar dag, det kommer jag att ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar