torsdag 27 maj 2010

Gav upp

Jag är en envis rackare, ger väldigt sällan upp...maken kallar mig sin envisa rödstrumpa (vad han nu menar med det..?)
Men nu är jag besegrad...jag gav upp...efter veckors svett o slit...men jag insåg mina begränsningar, jag gillar inte känslan av att vara begränsad eftersom jag vill lära mig nya saker.
Men i just detta fall stämmer ordspråket "man kan inte lära gamla hundar sitta"...det gäller hemsidan, det har tagit mig x antal veckor att bara lyckas fixa domän och webbhotell...förstår ni hur min datakunskap är då? (nej justde...man får inte skriva data har jag hört,det ska stå datorkunskap...annars startar folk grupper på FB om sånna som mig :-D )
Men då är jag så ypperligt glad att det finns människor som är väldigt bra på sånt...sånna som mitt ex, han är en naturbegåvning när det gäller datorer!
Så där var jag ikväll, hos exet med sambo...han fixar hemsidan och hans sambo fick jag hembakt och supergott bröd av! jag önskar att alla med ex hade det som jag har det...de är två personer i vårat liv som betyder mycket för oss, och för barnen är det toppen att ha 4 föräldrar som bryr sig om dem! (och för oss vuxna är det skönt att vara 4 stycken som kan hålla koll på ev. tonårsfasoner)
Nu är det bara en kopp kaffe och en skiva mumsigt bröd som gäller innan sängdags...och klura på var man kan köpa silkespapper? om man nu inte vill åka ner på stan till uppsala färg...det lockar inte med 4 småbarn och miljoner hyllor med smågrejser på...nej...en redig stormarknad med kundvagnar så man kan packa i knoddsen är min melodi :)

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att ha en sådan relation med sitt ex. Det är inte många som har! Jag och mamma var på mitt ex bröllop för en massa år sedan. Han och hans familj bor i ett annat land och det var mysigt att få vara med där.

    Det är inte lätt att få till en hemsida. Jag har suttit med min i flera veckor och då har jag ändå läst systemering och HTML på universitet *ler*. Men de kunskaperna har nog fått gett vika för annnat... Skönt att du kunde får hjälp av en som säkert fixar det på någon timma så slipper du sitta och kämpa i veckor med det... kram Stina

    SvaraRadera
  2. Härligt att vi kan göra nån nytta!! Tyckte oxå brödet blev helt ok,,,!!

    SvaraRadera