torsdag 6 maj 2010

Så fort tiden går!

Nu går föräldraledigheten mot sitt slut och arbetslivet kommer tillbaka det känns spännande och läskigt på samma gång! å ena sidan så längtar jag efter min arbetsplats men å andra sidan så vill jag vara 100 % närvarande för barnen ,en ekvation som inte går ihop hur jag än vänder på det
Minns det som igår när vår Lilly föddes! eftersom hon hade en tvilling från början som inte klarade sig så gjordes flera extra ultraljud och då vi har ett hjärtbarn och ett med en njur/urinvägsmissbildning så gjordes flera riktade ultraljud...sammanlagt 5 stycken så denna goding är ordentligt kollad :) när det sedan var dags i v.38 så vägrade jag att inse att det var på gång då jag gått över tiden med de senaste barnen.
Till slut ledsnade maken på min envishet och sa "ja nu åker vi in antingen går du ut till bilen eller så ringer jag ambulans..hur ska du ha det?" och det var ju tur då vi bara var inne dryga timmen på förlossningen innan prinsessan kom!
Hur sjutton kan tiden gå så himla fort? fast det gör ju det när man har roligt :) och roligt har det varit...roligt och alldeles underbart! visst finns det tillfällen då man hålögd av trötthet undrat vad man gett sig in på...när man är inne på sjuttifjärde natten med bara nån timmes sammanhängande sömn..men sedan räcker det att bara få ett sånt där underbart leende så blir det bra igen!
Nu ska jag bara njuta av den sista tiden hemma, snart börjar allvaret igen!

2 kommentarer:

  1. Oj, att du vågade vänta så länge med att åka in. Tänk om du hade fått henne hemma... Visst går tiden fort, alldeles för fort. Vilken omställning för dig att börja jobba efter så lång tid som mammaledig. Lånade lite bilder av dig på dunbollarna till min blogg. Vad tvungen att visa skönheterna. Astrid skrek då vi åkte förbi i dag att vi skulle titta på hönsen. Hon kollade bilderna på din blogg i går.

    Kul att Lilly använder mössan. Våra barn tyckte den var stickig. Vi köpte den i Estland för några år sedan, men den blev som sagt aldrig använd. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Mössan är superfin! det lustiga är att det är den enda mössan som Lilly gillar :) alla andra mössor drar hon av sig! hon älskar mössan :) Ni kanske kan komma förbi något nästa vecka och kolla på hönsen? kram anna

    SvaraRadera