fredag 7 maj 2010

Min bästa hörna!




Här är min mysigaste hörna! när man sitter där så får man in ljuset från fönstrena brevid...en perfekt läsa-böcker-hörna :) jag misstänker att jag begår en miljon stilbrott med den tegelröda väven med hästar på, farmors äppelträd målad på juteväv och farfar och farmors gamla fotölj...men för mig är det bara minnen och kärlek :)


Väven med hästar är väldigt stor, även om bilden är lite missvisande...men jag hade den på mitt flickrum i sommarstugan...när huset sedan såldes så fick jag den av mina föräldrar och genast kom alla fina minnen tillbaka...när man låg på rummet och skulle sova, andra räknade får men jag räknade hästar och drömde mig bort..


Äppelträdet är enkelt målad... men det står FARMOR över hela den! fotöljen har ju ett närapå migränframkallande mönster, men jag har inte hjärta att klä om den...då skulle det inte vara "farmor o farfar" längre.


Maken har också dragit sitt strå till stacken med att köpa inredning, även om hans del mest består av teknikprylar..men en gång så frågade han om han fick köpa en stor svulstig spegel...nääää sa jag.


Plötsligt stod han där i dörren med spegeln...och idag är jag jätteglad att han struntade i vad jag sa, för jag gillar spegeln lika mycket som han nu! står man på rätt ställe i hallen så ser det ut som spegeln har en gardin...men det har den inte...däremot små kärleksavtryck från Lilly ser jag nu...dags att ta fram fönsterputsen!


Jag bara älskar den korridor som vi har utanför tjejernas rum...det blir ett fantastiskt ljus där på kvällarna...just nu är alla fönster fulla av skott och uppdrivna frön...just dessa tomatplantor ser lite...klena? ut...bäst att låta ängeln stå kvar och vaka ett tag över dem...alla frölådor tog slut så jag fick ta lådorna till en gammal singermaskin att plantera i :) håll tummarna att tomaterna repar sig (det var jag som närapå tog livet av dem...vattnade blommor och hade massor av gödning i...frölådorna fick sig en stänkare också..)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar