lördag 15 maj 2010

Kan det få vara så här bra?

Dagen började tidigt som vanligt..men eftersom Theodor är världens sötaste pojke (ja...jag är partisk) så smälter man bara när han kommer upp..även om det mera är natt än dag när han vaknar, men imorse var han snäll...jag fick sovmorgon till 5.30...och nej...det är inte ironiskt ;) han brukar nämligen vakna 4.30-5.00...dags att plocka bort middagsluren..
Sedan skalade jag potatis till kvällens potatisgratäng, de andra barnen vaknar och jag passar på att springa ut och hämta rabarber, årets första rabarberpaj!
Det blir nån skum brunchliknande grej till lunch...havregrynsgröt och mackor med makrill och stekta ägg, mums!
Ut med alla barnen i solen med ett tjockt lager av solskyddskräm, behövdes idag! vi grejade ute hela dagen, flyttade runt möbler och parasoll inför kvällens grillning...och barnen plockade blommor...teddan plockade dock några "ajabaja-blommor" men vad gör det? :-D
Under tiden barnen roade sig ute och Lilly sov i vagnen så meckade jag ihop gratängen, och bakade bröd..pajen var redan klar.
Sedan kom gästerna med kött och sallad! vi hade jättetrevligt allihopa...och när grillkompisarna åkte så var alla barnen svettiga och mer än smutsiga...det blev löpande-band-principen in i duschen...där jag dessvärre såg att lilleman hade en mumsande fästing på axeln...fram med fästingplockaren och väck med den!
Ronja som var den sista som skulle duscha somnade i soffan...utan grodis! fatta hur trött hon är då när hon somnar utan grodis!? (nästintill medvetslös..)
Det blev ett diskberg utan dess like..men det är värt lite slit för hur trevligt är det inte med vänner? nu ska bara den sista dottern inväntas...hon jobbar ikväll med...stackars lillskrutta!
Ja just det...jag trampade crosstrainer 1 timme på kvällen också! tänk vad glad min arbetsgivare blir i höst om min energi håller i sig tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar