måndag 3 maj 2010

Glasen urdruckna


Nu är bubblet urdrucket, bubblet bestod av loka päron...partylivet är ett minne blott och småbarnslivet vardagen...en alldeles underbar vardag som jag aldrig skulle vilja vara utan..vi dricker alltid ur våra graverade glas på bröllopsdagen, glasen var en bröllopspresent och jag älskar dem! nu graverar vi själva glas och de flesta glasen här hemma är graverade...maken har haft en inlärningsmetod på våra glas...inte mig emot :)
Vårt första barn Ronja föddes i april året efter vårt bröllop, min yngsta dotter sedan tidigare frågade då vi berättade om att de skulle få sykon vem som var pappa till "den" ? det garvar vi än åt idag...sedan kom följdfrågan...om bebisen skulle åka med till pappa på pappaveckorna :-D tja...jag vet inte om R skulle uppskatta det ;)
Att ha barn sedan tidigare med allt vad det innebär med nya partners och sånt kan vara svårt...jobbigt och konfliktfullt...i vårat fall har det bara varit alldeles underbart! jag har inte kunnat ha ett bättre ex...och definitivt inte en bättre ex-nya-sambo...jag är så glad och tacksam över att ha en extra person till våra barn, för det är just vad de är...våra barn...inte mina och R´s utan för oss är alla 4 föräldrarna till våra teens lika viktiga, vi är enade och starka tillsammans vilket med all sannolikhet har haft en stor inverkan på våra barn..nu ska jag fortsätta det glamourösa livet med att handdiska...diskmaskinen gav upp på självaste kalasdagen!

2 kommentarer:

  1. Jag tar åt mej av detta fina inlägg och kan bara instämma i allt och fast tvärtom!! Klart att det inte är lätt att "ta sig in" i en familj, men här var det bara öppna armar!! Hoppas ni får fira lite med annat bubbel såsmåningom!! KRAM!

    (Förrsten har du sett mina fortsatta beställningar på glas???!!)

    SvaraRadera
  2. Ja förlåt! jag såg din beställning! vi har haft fullt upp med hönshuset och en jäkla förkylning...micke fixar glasen i veckan och sedan kommer jag förbi med dem i veckan..den äldsta dottern ville ha lite saker härifrån så jag tar med det samtidigt :) ha det gottast!

    SvaraRadera