tisdag 11 maj 2010

Underbara sol!

Vilken fantastisk dag det har varit! uppe med tuppen som vanligt, eller tuppen Chester sov nog egentligen...men jag var vaken och efter ett par koppar kaffe så var man på gång :)
Gjorde iordning alla de små och passade samtidigt på att skjutsa den ena äldre dottern till praoplatsen, sedan vidare till källparkens lekpark inne i stan.
Min nya grej är "en-ny-lekpark-i-veckan" och då ska jag och barnen givetvis betygsätta lekparken :-D källparken får 3 hinkar..eller kanske tre och en halv? den är bra helt enkelt...nästa vecka tar vi en favvo i repris, nämligen årstaparken den brukar framkalla ljuva gamla minnen då jag och de äldsta jämt var där för många år sedan när vi bodde i närheten.
Sedan for vi hem och tack o lov för rester säger jag bara...det fanns middagsrester från igår...ett hallelujamoment :) då jag var skakig av hunger.
Hela eftermiddagen spenderades ute med barnen, jag hann mangla brädor med gersågen och fixa med tvätt och städa hönshus..känner mig riktigt nöjd med dagen!
Och det bästa av allt...alla 4 har varit snälla och glada och bara underbara idag! ikväll blir det förhoppningsvis lite mys med teensen då deras favvoprogram är på femman...dock ej mina...men jag trampar lite på crossen och tar fram skämskudden om det är för dåligt på Tv...jajustde...baka bröd skulle jag ju göra...äh...får ta en kopp kärlek (kaffe) till och fnula på om jag ska ta det nu eller imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar