torsdag 13 maj 2010

Pizza och kakor!

Alltså...det var ju meningen att jag skulle fota pizzorna innan vi åt...men alla var superhungriga så det blev resterna som hamnade på bild :-D det gick åt två stora plåtar, vi hade paprika,zuccini körsbärstomater,oliver och lite bacon på...och en massa ost då ;)
Stackars Julia bara...hon har prao på ett mathak denna och nästa vecka...så hon har fått pizza till lunch hela veckan..Rebekka missade dock våran familjepizza eftersom hon jobbade sitt första pass som barnflicka ikväll...det blir ju rena semestern för henne att bara passa ett barn...och dessutom få betalt!
Vi började dagen med att baka kakor, det blev två omgångar och den första var med graham,dinkel,valnötter,hackad mörk choklad och farin...det blir lite godare smak med farin tycker både jag och barnen...den andra svängen var med dinkel,havre och solrosfrön mumma det med...barnen fick sedan välja ut ca 20 kakor och garnera hej vilt och det provsmakades nog lite på glasyren..


Jag frågade Saga om hon hade smakat en kaka...som inte skulle provsmakas innan maten...men nej då...det hade hon inte? eller jo...kanske lite...jag hittade beviset! en kaka med tandmärken i glasyren :-D






Dagen har varit toppen, skönt väder och utelek större delen av dagen...lite hönsgull och vedstapling...sånna dagar gillar jag :) sedan kom Stina med barn ner för att titta på Chester och hans damer, och det är så kul med barn för de börjar leka på direkten trots att det kan ha gått lång tid mellan mötena :)
Nu väntar en enorm diskhög och tvätthängning...och ikväll blir det lite mys med teensen förhoppningsvis..



1 kommentar:

  1. Tack för titten i går på era jätte härliga höns!Hoppas jag också kan övertala mannen om att det behövs en liten hönsflock här på gården:) Kakorna var jätte goda! Här ska också bli lite bull och kakbak i dag. Kram Stina

    SvaraRadera