onsdag 26 maj 2010

Regniga dagar..

Taxar har funnits i mitt liv både som barn och vuxen, farmor o farfar hade taxar fast det var korthår och mina är långhår, taxen på bilden var en ytterst snäll om än något hmm...osmart tax..han blev rätt gammal ca 15-16 år och hette Laban, farmor målade av honom och nu hänger han i köket hos mig.
Jag gillar ju taxprylar :) och den här muggen fick jag av mina föräldrar efter de hade varit i Estland...den har en självklar plats på hyllan i mitt kök!

Dagen började med regn och blåst...och knappt något mjukt bröd! hjälp...det hade jag missat...så det blev till att göra lite nyttigare bakpulverbröd på havregryn,lantbrödsmjöl,solrosfrön och lite vete...som lite grövre scones..de blev helt ok och fick vila ut lite i skålen som min farmor gjorde under sin tid på keramikverkstaden där hon jobbade.


Fängelset är utan fånge! i den stora gjutjärnsbollen som hänger i köket är det tomt...den hänger i ett hörn och vill man ta livet av en blomma så är det här en självklar plats! funderar på en konstgjord...även om jag inte gillar sånna.





Den regniga dagen är lika med bakdag här...barnen fick en playdoo deg att knåda med, det blev en massa fågelungar och fågelbon :)




Saga kavlade för glatta livet! senare på dagen så blev det en mjuk pepparkaka också ...ska man baka så ska man! dagen blev ganska lång och jag var tvungen att klura på en hel del...hjärnan går på lågvarv efter månader av total sömnbrist...3-5 timmars sömn per natt ger en rätt så trög hjärna :-D men det är väl som det ska vara med många småbarn?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar