lördag 8 maj 2010

Kosläpp och helgplaner

Det är inte denna lilla söta ko som ska släppas i helgen utan vi ska på kosläpp på andra sidan stan, jag hoppas på bra väder! veckorna nu går i djurens tecken...det är mycket snack om hönor nu :-D sedan läser vi här hemma om världens farligaste djur..Saga är djupt imponerad av alla läskigheter som finns.
Idag ska jag försöka städa upp utanför hönshusbygget och plantera lite gran...och ikväll blir det kalas men barn ska nattas först...de lämnas hemma med maken då det snoras lite fortfarande..
Idag är jag världsglad! såg på mailen imorse att vi fick platser till alla di små på förskolan som vi hade sökt till! så skönt att slippa behöva åka runt flera mil varje morgon och eftermiddag för att lämna och hämta...nu gäller det att suga ur allt det gottaste av den tid som återstår som f-ledig!

2 kommentarer:

  1. Men vilken söt liten kalv du har hemma:) Jag hade tänkt gå på kosläpp hos Petterssons, men deras är redan ute i hagen. Brunnbergs släpper sina nästa helg så det får bli en tur dit. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart söt liten kalv! ;0) Kul att hitta hit till din söta blogg. Vi var på kosläpp förra året men jag (hönsmamma som jag är) blev så orolig för hur den tunna linan skulle kunna hålla de ystra korna från mina små. *haha* Undra när det går över? Hur som så väntar vi nog några år innan vi ger oss på det igen!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera