onsdag 19 maj 2010

Gammalt o nytt!

Jag gillar gamla saker (det gör uppenbarligen min man också...eftersom han är gift med mig) den här ängeln fick jag av min make...man borde kanske sätta på honom ett par kallingar? ja inte maken alltså...ängeln :) ser ut som om han kör bil ser jag nu..
Masken var alla rädda för som barn...den hängde hos min farmor o farfar och jag älskade den! när jag tittar på den så hör jag fortfarande ljudet av farmors moraklockor :)

Flaskan är en present som jag fick för en evighet sedan...min fd svärmor jobbade i det forna jugoslavien när det härjade som värst där...hon besökte en fabrik som gjorde den här spriten? i flaskan är det ett ekkors..bara några veckor senare sprängdes fabriken och inget blev kvar...så denna flaska är jag rädd om!



Idag passade vi på att pyssla lite inne på fm, här limmar Ronja en fin teckning på kartong som ska bli ett pussel!



Lilly går i mammas fotspår :-D när jag vände ryggen till så skulle hon också röra i fiskgrytan! idag blev det pizzafisk gjord på torsk tillsammans med pasta och hembakt bröd! det var mumma!




Ronja är jätteduktig på att hjälpa till :) mellan varven duktigare än en av de äldsta...som skulle laga mat och rörde med min slickepott i stekpannan! hon undrade varför den blev mindre och mindre...vad säger man? blondes have more fun? f´låt Rebekka...du vet att mamma älskar dig hur mycket som helst va?






Här är pizzafisken...ser ut som skit men smakade gudomligt! nu är vi laddade för en eftermiddag ute innan regnet kommer...hönsen ska gullas och gräsmattan klippas!






Jajustde....måste bara visa makens fina bygge! han byggde som sagt en äggkläckningsmaskin av en gammal kylväska! nu håller den rätt luftfuktighet och temp...halleluja!
Igår beställde vi lite Isbar ägg...de är gröna! hur coolt som helst :-D





2 kommentarer:

  1. Viket härligt inlägg! Du piggar upp här på lunchen som jag intar med sallad framför datorn... Vad fiffig Micke är med äggkläckningsmaskin! Isbar vill jag ha om jag någonsin får skaffa höns. De är inte helt lätta att få tag i, jag har letat! Undrar om man ska hem och tjata på mannen igen... Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Jag hittade en i örsundsbro som har Isbar!! så hon skulle samla ihop 10 stycken! jag blev jätteglad :)

    SvaraRadera