onsdag 12 maj 2010

Hönor och traktortvätt!

Här är min darling Chester :) han är så fin så fin! men han har lite dålig ordning på pullorna och en riktig fegis när det gäller att gå på plankan där är Lady Gaga bra mycket modigare...men är någon förvånad? fruntimmer är ju lite tuffare än karlar också :-D
Här är favvohönan, Missy Elliot som är den största av hönorna..lugn och klok...precis som mig (eller nåt) jag hoppas att hon kommer att ge oss fina ägg snart!


Efter gull med hönor och byte av vatten så var det dags att tvätta av gräsklippartraktorn, den har stått hela vintern och behövde en uppiffning, tre av barnen hjälpte mer än gärna till och resultatet blev bra...fast jag får nog tvätta den lite mer ordentligt imorgon ;)
Annars så gick dagen i ett fasligt tempo med brödbak och...ja..jag vet inte riktigt? det känns som om jag inte har fått något gjort alls...men så kan det vara när man har 4 hjälpredor hemma :)
Ikväll så är det kaffe som gäller då den äldsta är på klassfest och ska hämtas mittinatta några mil härifrån och hönsmamman (moi) vägrar att hon åker buss så ikväll ska jag testa om jag kan överdosera kaffe? troligtvis inte...jag är nog immun.

1 kommentar:

  1. Vilka skönheter dom är hönsen! Det ska bli kul att se dem. Ja, ibland blir det lite för mycket hjälp av barnen... Jag var in till skoaffär med min tre och jag var helt slut efter. Undrar om Astrid sover med sina skor på för hon satte på dem i affären och vägrade ta av dem då vi kom hem... Tufft att ha tonårsbarn och hämta mitt i natten. Men man vill ju veta att de kommer hem säkert! Kram Stina

    SvaraRadera