söndag 1 augusti 2010

Myslördag!

Dagen började som vanligt med ett städröj! det gick över förväntan trots endast 4 timmars sömn..på eftermiddagen lekte barnen ute så då passade jag på att bära virke som skulle stoppas undan, de små hjälpte också till :)
Sedan började jag fixa med kvällens middag som blev grekiska järpar och en vegetarisk lasagne gjord på aubergine,keso,rivna morötter,skivade tomater och tomatröra och ost såklart!
Efterrätten blev en blåbärspaj gjord på jämtländska blåbär från mina föräldrar, jag gjorde ett pajskal som förgräddades, sedan i med massor av blåbär! på det så blev det ett täcke av havregryn,mjöl,florsocker,mjölk, lite smör,hackade torkade aprikoser,kokos och hackade nötter plus lite choklad...och med det och en massa vaniljsås i magen så blev alla proppmätta!
Trots att jag väntade mer än tre timmar med att crosstraina så var det ändå tungt eftersom jag fortfarande var mätt..men efter lite svettande så fick jag ny energi och stack iväg och hyrde ytterligare en wallander film...Indrivaren :) och i skrivandets stund så har mättheten lagt sig...så jag smaskar på ännu en bit paj :)

2 kommentarer:

  1. Jag blir alltid så glad av att läsa din blogg! Visst, jag borde väl få dåligt samvete över att jag inte har din energinivå och inte får lika gjort, men jag blir inspirerad istället. Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh så gullig du är! ha inte dåligt samvete..jag har mycket energi, men det ser ut som sjutton här ändå mellan varven :-D

    SvaraRadera