söndag 22 augusti 2010

Kort helg

Jisses vad helgen gick fort! jag har inte hunnit något känns det som...fast när jag tänker efter så har vi sålt bil...köpt bil..städat hönshus..storhandlat..rensat rabatter..fixat reklamlappar till hönsbytardagen och åkt runt för att sätta upp...och bakat hela frysen full av muffins, bullar och bröd, så nåt har jag väl gjort? visst ja...jag glömde bröllop och födelsefest har vi också hunnit med :)
Blåbärsbullar med mandelmassa..geggigt och ganska fula...men ruskigt goda!

Jag håller på att provbaka en massa olika muffins...vissa blir goda...andra blir bara ok..jag hoppas snart lyckas baka den perfekta muffinsen :)


Muffins i all ära...men vad går upp mot nybakt bröd? dessa blev både goda och nyttiga och det bästa av allt är att barnen gillar bröden! nu hänger nya kläder till alla barnen inför imorgon i köket..tre av barnen badades ikväll och den fjärde får duscha imorgon bitti :)



2 kommentarer:

  1. Du har nog hunnit mer än de flesta! Var det du som satte upp lapparna? Såg inte det då jag kikade ut när hunden skällde. Ny bil behövs här med, men det blir nog senare i höst eller vinter, när vi har mer tid över... Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Japp det var jag! :) tyvärr verkar några lappar ha blivit nerrivna...så det blir till att sätta upp nya :) kram

    SvaraRadera