onsdag 4 augusti 2010

Vilken dag!

Jag är helt öm i kroppen! dagen började med den vanliga rutinen..kaffe o mackor..efter en timme var jag hungrig igen och det passade ju bra då Ronja vaknade, då blev det en grötfrukost också..
Plocka i och ur maskiner...känns som om det alltid är något som snurrar i detta huset..väckte maken med kaffe,gröt och smoothie :)
Efter lunchen så fick jag den geniala ideen att ödlan Lennart skulle få flytta ner i korridoren, så att det blir luftigare i vardagsrummet...började plocka med alla möbler hit och dit..fick precis ner byrån som skulle fungera som underrede till terrariet..då kom maken på att vi hade en byrå som skulle passa bättre...sagt och gjort...upp med allt igen.
Lägligt nog så kom en gravyrkund förbi precis så då fick han hjälpa mig att bära den andra byrån..efter vad som kändes som miljoner turer fram och tillbaka så var det mesta på plats! och denna gång hade jag lärt mig fulingen Lennarts trick så jag fångade honom först med en grilltång för att sedan ta handskarna och lyfta ur honom, han fick bo i en låda tills allt var på plats!
jag är så nöjd och glad över att det blev så bra...men nu är jag helt matt i kroppen efter allt bärande,släpande..och samtidigt hålla koll på barn och laga mat...ja..jag bakade ju bröd idag också!
Det värsta är att jag ska åka till dalarna imorgon...så nu väntar en sen kväll med tvätt,packning och fix inför morgondagen..skulle behövt en dag till hemma och fixa..men det blir nog bra :)

1 kommentar:

  1. Inte konstigt att du är trött som har tusen järn i elden jämnt.
    Gå och lägg dig tidigare på kvällen så du får lite mer sömn;)
    Ha det gott i Dalarna. kram

    SvaraRadera