onsdag 25 augusti 2010

Ingen vill sitta vid Lilly...

Detta var ju gårdagens mat..soppa med bondbönor,potatis,morötter och lök..lite grönsaker och kryddor också :) det var gott...men jag ser nu att bondbönorna liknar fulla fästingar..tur att jag inte tänkte på det när jag åt!
Dagen började med ett tandläkarbesök strax efter klockan 7 på morgonen..drog ut en grinig visdomstand och fick order om att inte tugga hårda saker under dagen, börjar få abstinens efter mitt hårda knäckebröd! så dagens middag blev en lätt-tuggad variant..hemlagat mos och korv med en massa sweet chili så var det helt ok! japp...jag har sweet chili till nästan allt (allt...skulle tonåringarna säga..)

Den där trillingpappan i familjen annorlunda vägrade låta sina små äta själva eftersom han ogillade gegga...vissa dagar förstår man honom :-D Lilly har ett bordsskick som skulle få en hund vid bordet verka sofistikerad, hon vill gärna klappa lite på bordsgrannarna också...gärna med lite gegga i handen!
Inskolningen flyter på strålande och vips så får jag massor gjort när jag är hemma själv (ca 2 timmar varje dag) herrejösses vad tid man skulle ha och bara vara hemma med ett barn! så skulle jag lätt kunna ha det :) eller? nä...de sista åren med barnen hemma skulle jag inte byta mot allt smör i småland.


2 kommentarer:

  1. Eller hur! Visst ser de ut som fulla fästingar!!! Jag kunde inte äta pastan när jag såg det här hemma. Är i och för sig lite kräsmagad just nu men i fortsättningen kommer jag alla gånger att skala dem som man ska ;0). Skönt att se att andras barn också äter på hela bordet. Ibland ser det ut som om vi har ätit på golvet här...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Som tur är jag inte särskilt kräsmagad, jag har jobbat alldeles för länge inom akutsjukvård för det :-D då kan man göra både det ena och det andra i ena sekunden...för att sätta sig med matlådan i den andra.
    Jag gillar bondbönor när skalet är på, det ger lite mera "tugg" (och fibrer..) är bönorna färska så kan skalet gärna sitta på...är bondbönorna äldre eller torkade ska de dock skalas :)
    Här skulle man kunna föda en halv familj på det som hamnar på golvet efter middagen :-D

    SvaraRadera