måndag 30 augusti 2010

Det finns trevliga dammsugare också

Men käre värld så mycket man hinner utan barn eller få barn! idag så gick inskolningen som på räls :) de små var själva på förskolan (inte själva då...men utan mig) mellan 9.45-14 och jag hann massor! tränade,tvättade alla fönster i korridoren,dammsög,bakade bröd,tvättade och en massa annat! ovan här ser ni kvällens middag...kycklingwok med grön curry och äggnudlar..och det nybakta brödet då.
Theodor (som för övrigt betyder "guds gåva" och det är han sannerligen...eller det är alla våra barn!) han somnade mitt i nudelfesten...så 17.15 så sov han för natten!

På kvällen bakades det igen, Ronja gjorde jättegoda jordnötsbollar..och teensen och jag gjorde dammsugare, supersmarriga! nu har precis en citronsockerkaka lämnat ugnen också eftersom jag har lovat Ronja att vi ska ha en liten tårtfest imorgon..spontantårta är alltid kul! och jag har både sojagrädde och sylt så nåt skojsigt blir det nog.
Nu är det disk och tvätthäng kvar så jag gissar på att det inte blir sänggång före spöktimmen? å andra sidan så älskar jag kvällarna när alla sover och man kan böka som man vill...fast fråga mig imorgon när Theo troligtvis vaknar runt 4.30 hur kul det är då? :-D


2 kommentarer:

  1. Har du maraton i bakning?;) Dammsugarna såg jättegoda ut.
    Jag önskar jag hade lite mer lust till att baka. kram

    SvaraRadera
  2. Dammsugarna är slut....så goda blev de :) japp här har vi bakmaraton :-D vi håller på att provbaka vad vi ska ha på hönsbytardagen! och sedan vill jag passa på eftersom jag börjar jobba nästa vecka, och för mig som älskar att baka så blir det lite trist då jag inser att jag inte kommer att hinna lika mycket..kram

    SvaraRadera