fredag 13 augusti 2010

Brödbak och hetta!

Natten var ju som ett enda virr-varr och mellan varven undrade jag om det inte varit bättre att inte lägga sig alls? efter sånna nätter gäller det att hålla igång..så jag drog igång ett brödbak direkt på morgonen!
Det blev bröd med manitoba,rågsikt,filmjölk,vatten,jäst,salt,honung och hackade valnötter samt aprikoser..det blev supergott! precis så där saftigt som köpebröd men utan en massa tillsatser :)
Sedan vet jag inte riktigt vad jag gjorde under dagen förutom tvätt,disk,matlagning,städning blöjbyten och sånt...för dagen bara svoschade förbi..eller jo? jag ringde och mailade lite folk angående höns och prylbytardagen! på kvällen så crossade jag naturligtvis...så nu är jag laddad att fixa reklamlapparna som ska sättas upp!
Nu håller den äldsta på att baka nyttigare chokladbollar..ska bli mumma till kaffet, japp...jag dricker kaffe flera gånger under kvällen...igår dracks sista koppen vid 24 :-D
Men värmen idag tog nära på kål på familjelyckan...de yngre förmågorna kom ständigt i luven på varandra de blev retliga som få i den tryckande hettan...men till sist så blev allt bra och fridfullt igen..ja alltså när tre av dem somnat på kvällen :)
Har jag märkt kläder till förskolestart på måndag? nej...har jag kollat upp alla gummistövlar och regnkläder? nej...förtränger jag att de ska börja på förskola? japp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar