måndag 2 augusti 2010

Kycklingfest och spontantårta

Idag så hämtade jag hem några nya älsklingar, det var 5 sussex och 4 skånsk blomme! då insåg vi att det även var dags för "lilla kycklingen" att få flytta ut i hönshuset...han har nämligen bott inne hos oss tills nu..
Ronja bestämde då att vi skulle ha en kycklingfest för att välkomna kycklingarna...vi tände ett ljus för varje kyckling! jag rotade i skåpen och hittade lite saker till en spontantårta...det blev en vanlig tårtbotten fast med lite banan i för att safta till det lite..sedan hade vi lemon curd mellan bottnarna och vispade sojagrädde som blandades upp med lite vaniljyogurt för att få den lite lösare då jag kan tycka att sojagrädden är lite väl fast, trots att den bara innehåller 11% fett..
Lilly och Morris tittar tydligen på samma sak? men vad? ingen aning :-D

Rebekka fick välja mat idag...det blev den kulinariska upplevelsen bandpasta m fiskbullar i dillsås..


Här är en av de nya raringarna tillsammans med vår "den lilla kycklingen" de är hur fina som helst!



jag är jättenöjd med de nya kycklingarna, de är födda 15/6 så det dröjer ett tag innan ägg kommer därifrån...vi får gulla med dem så länge :) dagen blev så himla bra! och nu efter 45 minuters crosstraining så är jag åter igen full av energi! och Ronja och Saga har varit helt lyckliga hela dagen då en nära vän gav dem en hel påse med hårsnoddar,spännen och annat tjejigt..och de har varit sams! *kors i taket..*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar