lördag 28 augusti 2010

Sköna Lördag!

Vår lilla skrutta Lilly älskar att spöka ut sig (och gärna försöka skrämmas genom att väsa Arrrrh)...den här masken är en av favvosarna!
Idag vet jag inte vad vi gjorde? dagen bara susade förbi..men kvällens middag blev iallafall grillad fläskfile och starka korvar, sedan gjorde jag en kryddstark (för stark för di små tyvärr..) potatisrätt, det var potatis,paprika,gul lök,vitlök,jalapeno,chilisås,buljong,worchestersås och texmex krydda som kokades ihop...sallad och fetaostsås...jag var mätt i många timmar :)

Efter crosstraining och nattning av de små så bakade jag och teensen...det blev morotsmuffins och mandelmassamuffins med rivet äpple..imorgon blir några glaserade så att de blir finare och resten hamnar i frysen.
vi gjorde också...eller vi och vi? Julia fixade godaste lördagsgodiset! smält choklad med hackad torkad frukt och blandade nötter...de blev supermumma! jag försöker övertala henne att hon skulle passa perfekt som konditor :)
Imorgon blir en stressig dag...hundarnas rastgård ska krattas,tvätt ska tvättas,mat ska lagas (har 2 kilo färs i kylen som ska rullas..) och sedan ska en ljuvligt söt liten tjej döpas (barnens kusin) och på kvällen ska jag på möte angående höstens klädbytardag som jag är med på.
Förhoppningsvis hinner jag crossa en stund på kvällen (läs natten...de dära mötena brukar dra ut på tiden då vi brukar ha mycket att kackla om!)
En vecka kvar till jobbstart! ska försöka suga ur det sista underbara från de här sista dagarna..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar