lördag 14 augusti 2010

Svettigt bak

Morgonen började underbart :) gick ut för att hämta tidningen, gräset var fuktigt och luften kvav...man såg solen bakom diset och jag förstod att det skulle bli ännu en varm dag...så jag bestämde att baka direkt på morgonen innan värmen skulle bli olidlig..bakade dubbel sats hamburgerbröd och hittade på ett recept själv...det blev det bästa hitills och jag tackar hela familjen som ätit sig igenom en mängd recept...vissa bra andra mindre bra...
Dessa bröd gjorde jag på manitoba,vetemjöl,rågsikt,mjölk,vatten,socker,salt och jäst..
Vi städade i kaninburen och hämtade in nya ägg från hönorna! jag började sedan rensa ogräs men svetten rann i ögonen så jag gav upp..då skördade vi lite bönor istället och kokade...Ronja och Saga älskade dem...men Teddy sa "äkkigt" :-D

Burgarna idag gjordes på kycklingfile,ägg,mjölk,philadelfiaost med vitlök och örter,färsk hackad chili,gul lök,bacon och massor av kryddor...mixade allt till en lös smet som stektes i smör.
Tyvärr var salladen slut..men det gick utmärkt med bara tomater,lök och dressing också :)



Jag håller på att provbaka cupcakes inför höns och prylbytardagen så efter hamburgerbröden så gjorde jag juliga muffins (jag är en total sucker på julen..) dessa gjordes på mjöl,ägg,råsocker vaniljyogurt,pepparkakskryddor,kaffe,kakao,vanilj plus lite smör (bara 50 gram!) och ca 25 g hackad choklad...de blev saftiga och goda!
Ikväll ska jag och den äldsta provbaka kokoscupcakes,blåbärsmuffins och mumsmums! tur att man crosstrainade rejält innan :-D
Ja just det! jag ringde en sällsynt trevlig aloe vera människa också och bjöd in henne till prylbytardagen och hon tackade ja :) så nu har både biodlare,närodlare,loppisfolk och en massa hönsfolk tackat ja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar