torsdag 1 juli 2010

Familjekväll!

Dagen har som vanligt gått i ett rasande tempo, på förmiddagen så började jag plocka tillbaka allt efter att ha målat hallen, det blev snyggt :) så skönt att få lite ordning där igen..
Sedan så var det tvätt,disk ännu mera tvätt och ännu mera disk..den oändliga historian och vips så var det dags för lunch...tack o lov så hade jag järpar eller "gripar" som Saga döpte dem till och potatis kvar sedan igår så det blev en restlunch och lite glass på det.
Sedan började jag stressa..och det är då det alltid går fel! jag far runt i köket och härjar medans Lilly drar ner ett glas i vardagsrummet...kastade upp alla ungar i soffan och ropar på Rebekka som får hålla vildbattingen Lilly som tack o lov inte skurit sig.
Men inget ont som inte för något gott med sig...jag var tvungen att dra fram hörnsoffan för att hitta ev. glasbitar så nu är det dammsuget där bakom också.
Började inse det omöjliga att storstäda med alla barn inne...på med kläder och ut med ungar! och från att ha haft en röra inne så blev det nu städat i köket,vardagsrummet och hallen...suget och moppat :)
Varje vecka så har vi familjekväll med tonåringarna så jag och alla barnen åkte in till stan och hyrde en film, väl hemma igen så var det redan dags för middag...jag var så hungrig så jag nästan skakade, så det blev färsk pasta med tonfisksås...snabbt o gott!
När sedan blodsockret hade hamnat på rätt nivå igen så gjorde jag,Ronja och Saga en Keylime pie med en liten egen variant, botten var digestive,smör,mandelmassa,kokos,kanel och lite vanilj...sedan på det kondenserad mjölk,limejuice och äggulor...det blir smaskens till filmen ikväll!
Efter att alla små nattats så blev det crosstrainer i 45 minuter...underbart!

2 kommentarer:

  1. Pajen lät underbart god! Nu har jag semester!!! Känns helt ofattbart! Vi kanske kan få till en dag här fram över då vi kan ses? jag åker bort mån-tors sedan är jag hemma gaska mycket. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Pajen var jättegod! kommer att göra den flera gånger :)

    SvaraRadera