lördag 3 juli 2010

Giftermål!

Äntligen slog mitt ex med sambo till och gifte sig :) jag har vetat det ett tag men för våra barn så blev det en överraskning, så himla roligt!
Annars så har jag gjort ett tappert försök till min egen lilla utmaning att ta hand om allt som växer i trädgården...har skördat en massa rabarber som sköljts,skurits och lättsockrats för att sedan förpassas in i frysen i väntan på att min saft/sylt/chutney inspiration ska slå till igen...en massa påsar med dill blev det också till frysen.
På eftermiddagen så skjutsades de ovetandes barnen till sin pappa med fru..och vid hemkomsten så gjorde jag risotto m charlottlök,vin,buljong och ost...hade dock ingen parmesan utan det fick bli vanlig riven ost och ostpulver...kanske ingen lyckad kombo då mannen såg förvånad ut när jag sa att det var risotto, hans kommentar var "jaha? jag tyckte mest det smakade ris med ost?" :-D
Till det så stekte jag lammskav och hade i bladspenat,matlagningsgrädde och lite chutney...ja jag tyckte det blev en smaskig lördagsmiddag iallafall!
På kvällen efter trainer och nattning av barn så hjälpte jag svärisarna att börja röja ur på deras vind, det var svettigt...och alldeles underbart! jag älskar att titta på gamla saker...hittade flera fynd där som jag fick, bl.a en kudde till min kuddsamling i soffan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar