onsdag 14 juli 2010

Kaosartad kväll!

Fast den började bra! jag gjorde en jordgubbspaj med smultäcke av mjöl,lite smör,keso,socker,vatten,mandelmassa,kokos,torkade skurna aprikoser och vit plus mörk choklad...hade en massa skivade jordgubbar med rivet citronskal mellan..till det åt vi vaniljsås...det blev superdupergott!
Sedan började det...jag ringde sjukan för att höra vart min make hade tagit vägen då han skulle komma hem nu? till slut blev jag kopplad till uppvaket och då skulle de väcka honom! operationen hade tagit längre tid än vad de trodde..ingen mer info fick jag, förutom att han inte kommer hem ikväll då...ring lite senare blev svaret om hur det hade gått.
Och eftersom jag ville ha något att göra medans jag väntade på närmare besked så tänkte jag överraska maken genom att göra rent det stora akvariet...dumt nog.
4 ungar vilt hejande runt benen,svett i pannan och gegg i hjärnan av värmen...då kan det bara gå fel! i ett vilt försök att få upp den förb***ade enorma pumpen så lyckades jag med att riva ner ljusrampen och pangilang så spräckte jag det ena lysröret...ylade åt barnen att hålla sig undan då jag inte såg vars allt glas-splitter tagit vägen? efter något som kändes som en evighet så fick jag koll på allt igen...tills jag tittade på Lilly som jag i all hast slängt i spjälsängen...hon hade fått tag på ett av mina läppstift...av den vattenfastare typen...hela ungen var insmetad med läppstift!
Så nu ser hon ut att ha fått fläcktyfus trots försök att tvätta henne.
Så nu ska jag göra precis ingenting för att undvika fler missöden..eller? ja..jag ska ju trampa trainer då, och den stackarn har jag trampat så galet på att en bricka har spruckit o ramlat av..
Barnen skall dock nattas först..och sedan ska jag ringa sjukan igen.



2 kommentarer:

  1. Hoppas att du har fått något besked nu! Men jag måste säga att det är väl skönt att de behåller honom över natten. Det är ju helt vansinnigt att skicka hem honom så snabbt. Ring om du behöver hjälp med något. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är Stina! jag pratade med Micke för ett tag sedan och det hade läckt spinalvätska så de ville ha kvar honom tills imorgon..men annars så mådde han hyfsat! kram

    SvaraRadera