söndag 25 juli 2010

Jordgubbar!

Idag var det storhandling..igen...mellan varven känns det som om man inte gör annat än handlar, det går åt mängder av mat i en storfamilj..dagens trevliga överraskning var att de sålde billiga jordgubbar vid affären! svenska underbart goda...jag köpte ett flak. Lilltrollet Lilly är vansinnigt förtjust i jordgubbar..ser hon jordgubbar så viftar hon med handen och ropar :) jag lämnade jordgubbsflaket i 1 minut på bordet..hon var framme direkt! hade munnen full när jag kom in igen..


Jag rensade och sköljde, alla gubbarna var jättefina...jag slängde inte många gubbar från de totalt 15 lådorna :) det blev saftkok men sedan tog tiden slut...dags att natta barn så jag skivade resten och frös in i påsar, perfekt att ta fram när man blir sugen på att koka eller baka något.



På kvällen blev det "snabba cash" med maken och ett fruktfat m valnötter...och sedan lite kex och mögelost på det, mumma! och snart....snart får jag träffa tonåringarna igen...gud så jag längtar! nu blev ju detta inlägg lite sent...dags att lägga sig kanske om man ska upp om några få timmar igen? kanske möjligtvis blir det loppis på fyris park imorgon...får se vilket humör barnen är på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar