tisdag 13 juli 2010

Slutare än slutast..

Det är jag.vet inte om det är värmen eller den senaste tidens tempo blandat med all oro inför makens operation som ställer till det, men trött är jag..matt ända in i själen.
Saknad efter tonåringarna som förlustar sig med sina andra föräldrar i Thailand är enorm! men jag vet att de har det bra och det känns skönt.
Man blir inte fet på att leva på föräldrapenning...men nu är äntligen makens 30 dagars karens slut så förhoppningsvis så blir det lite bättre snart, imorgon blir det operation...får hoppas att inte denna skjuts upp! sedan följer många veckors sjukskrivning och träning...och förhoppningsvis så blir det bättre sedan! för så mycket sämre kan det inte bli..
Idag gjorde jag kyl och frysrensning och det blev faktiskt en ganska smarrig kvällsmiddag..det blev tomat och auborginegratäng och nötfärsbiffar m chili till...mättande och starkt! fast det är roligare att göra biffar på färsk färs istället för fryst...men allt går :)
Imorgon bitti så skjutsar jag maken till sjukan och får hem honom på kvällen nyopererad...få se hur det går? att han ska stödja sig på mig är en ganska svår fysisk ekvation då jag är 1,64 och väger knappa 50 kilo...medans han är nära 1,90 och väger mer än en dubbel Anna...det kan bli platt fall om man säger så :-D
Jag har iallafall lyckats gjort lite på "måste-fixa-listan" men det är mycket kvar....högst upp på min önskelista ligger nu sömn...jag har inte sovit en hel natt på många år..och det är något som jag längtar desperat efter, men jag blir ju gammal tids nog och får väl sova då? :-D

3 kommentarer:

  1. Hoppas att operationen blir av så att ni kan gå mot bättre tider! Vi var och badade en sväng i dag och sedan var det poolen hemma som gällde för barnen. Titta över om du har tid och lust. Barnen får gärna bada. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Det är inte att undra på att du är trött gumman. Och jag MÅSTE bara, trots att jag verkligen försöker undvika att kommentera sånt: mindre än 50 kg? Du kör väl inte slut på dig alldeles nu??
    Hoppas att operationen går bra och all styrka till er nu!

    SvaraRadera
  3. Anna E...det är helt ok att kommentera vikten :-D och ja...jag har gått ner lite mycket...men jag äter som en häst! det gäller att inte tänka efter för mycket hur man stressar för då blir man stressad!

    SvaraRadera