söndag 18 juli 2010

Disagården och fästing i arslet..

Morgonen började rivigt...efter en natt på soffan med Lilly i spjälisen brevid, hon sover oroligt i början på nätterna...och med henne i sovrummet så väcker hon Theodor som nu envisas med att ligga brevid pappa...alltså blir lösningen att jag sover på soffan...och grabbarna får fisa bäst de vill på varandra därinne.
Men upp kom jag och plockade ur och i diskmaskinen, fyllde på en ny tvättmaskin och fixade frulle..jag åt inte mindre än 4 mackor, det blev en salig röra...2 med inlagd strömming på och en med hackad äggvita och salt på (äggulorna får just nu vår lilla kyckling..) och den sista med mjukost och gurka...sköljdes ner med 2 koppar kaffe.
Sedan plockade och städade jag fram till halv nio då jag väckte maken...tror jag? eller kom han upp själv? äh...jag minns inte...sömnbristen sätter sig på minnet och tankeförmågan på direkten.
Ibland känner jag mig lika trögflytande i skallen som då man har amningshjärna..
Efter lunchen så for vi iväg på något som kallades lantrasdagen på Disagården, man skulle få se en massa skojiga lantraser! men vilken besvikelse...2 kossor...några får som man bara kunde se på långt håll...2 hästar som gick i en hage...det närmsta man kom djuren var hönsen som gick och pickade efter fikagäster vid cafeet.
Men det fanns ljusglimtar...saften kostade 5 kr och en bulle 10 kr...alltid något bra :) men det blev ändå en liten utflykt, och barnen tyckte det var kul! väl hemma så rev jag lite så där på arslet som alla gör fast inte erkänner det..och känner en liten plopp? kollar i spegeln...det ser väldigt misstänkt ut..
Väcker maken som ligger o vilar "du...kan du kolla mitt arsle? jag tror jag har en fästing" maken flinar belåtet...efter att ha lyst med ficklampa på härligheten så kan han bara torrt konstatera att visst har jag rätt (det har jag alltid...det är bara maken som inte fattat det ännu) så det blir till att leta upp fästingplockaren och krypa till korset och be om hjälp..
Med en fästing mindre så ska jag nu till min darling crosstrainern..och drömma mig bort till barnlediga solnedgångar med en kall öl..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar