onsdag 28 juli 2010

Bästa kvällen och bästa grannarna!

Åh så underbart att få se de äldsta igen :) de hade med sig presenter till oss alla , superfina saker! av döttrarna så fick jag min favvochoklad (marsipanbröd) och en fin handväska plus armband i exakt min stil (de känner mamma läbbigt bra..) av exet och fru (vad konstigt att säga fru, jag har inte vant mig :-D ) så fick jag en jättefin tvål i form av orkidee i en fin ask! de kom lagom till middagen som blev kyckling o ris m sallad till..och en massa starka chiligrejer plus lite turkisk yogurt att svalka med..
På kvällen så stack Rebekka,Ronja,Saga och maken iväg och fiskade och då passade jag på att crosstraina 45 minuter och ta hand om disken...eller mest sanera under Theodors stol...där fanns ungefär 2 miljoner riskorn.
När fiskenärerna kom hem med finfina abborrar så stack jag iväg till stan och hyrde film och köpte gott..brukar ta ica väst på kvällen, de har alltid veckans fyndgrejer..idag blev det äpplen för 5 kr kilot! och sånna där påsar med blandad sallad för 5 kr...och naturligtvis lite mögelost och mera kex.
Väl hemma så smörstekte vi fisken,fixade smoothiesar och gjorde ostbricka...kollade på filmen med tonåringarna och insåg att man har det rätt bra ändå!
Som pricken över Iét så kom en av våra grannar förbi och erbjöd oss biljetter till tomteland!! och då vi ska till dalarna en sväng snart igen så passar det ju superbra!
Vi blev jätteglada och väldigt tacksamma att ha så fina grannar :)

1 kommentar:

  1. Jag har vant mej, kallar mej mer än gärna för Fru Jansson numer!!! =)

    SvaraRadera