måndag 26 juli 2010

Städardags!

Äntligen är tonåringarna hemma från Thailand igen :) det var dagens bästa! morgonen började dock med många gäspar då jag bara sov 3-4 timmar inatt..men det ytterst märkliga är att ju mindre jag sover desto mer får jag gjort :-D
Idag har jag tvättat de vanliga 2-3 maskinerna, städat i hönshuset,kaninburen och hos lilla kycklingen..gjort rent hos hundarna och det vanliga städandet på det..
Helt underbart nog så var vi bjudna till barnens kusin idag då lillpojken fyllde 2 år och då blev vi bjudna på lunch och tårta! men min mage verkar inte riktigt tåla samma diet som förr i tiden..jag åt korv m bröd och mimosasallad på det...tårta m en massa grädde och kakor (tänkte unna mig lite så jag inte faller ur för mycket..) men lilla maggen verkar inte tåla allt fett...ajaj vad ont i magen jag hade efteråt...men det var det värt :-D
Till kvällen så gjorde jag fläskfilegryta, de hade ett himla bra pris på just fläskfile på maxi..i grytan så hade jag också zuccini,svamp,paprika,lök och en massa fond,kryddor,matlagningsvin och nån sån där lågfettig gräddersättning...till det ris :)
På kvällen så somnade Lilly och Theodor som små ljus och maken som kände sig lite bättre idag tog de andra två och stack och fiskade några km hemifrån...det betydde att jag blev själv hemma!? halleluja...så himla,himla skönt...jag hann ju med hur mycket som helst på de knappa 2 timmar de var borta...tränade 45 minuter,städade ur linneförrådet,tog hand om all disk,plockade undan i vardagsrummet och bara njöt av att göra saker utan att bli avbruten stup i ett.
Jag gillar visserligen att höra ordet "mamma?" men efter 7 miljoner gånger på en dag så kan även mina tålmodiga öron bli aningens trötta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar