onsdag 21 juli 2010

Lyckad stadstur!

På förmiddagen fick jag ett välbehövligt ryck efter att pratat om ordning och reda på ett forum :) så imorse efter kaffe och mackor så tog jag tag i skurtrasan och började städa ur köket! ena sidan i köket hans klart innan verkligheten pockade på...men kaffebryggaren blev avkalkad, alla fläktfilter rengjorda,skafferiet urtorkad och sorterat och alla skåp urtorkade, kändes skönt! och det satt ju riktigt fint att ha sallad och grejser i marinad kvar från gårdagen, så lunchen blev plättlätt!
Det blev grillad kassler,majskolvar,paprika,svamp och lök...gjorde en kall sås m turkisk yogurt,keso,sweet chili,extrastark chilisås och finhackad röd habanero...plus en massa andra kryddor, sa jag att jag gillar stark mat? :)
Efter lunchen så blev det snabbstädning och dusch...sedan tog jag Ronja,Saga och Lilly med mig in till stan, det är ju onsdag=parksnäckan!
Theodor lämnades hemma då han var mer än trött...snälla svärmor hjälpte till, han fick komma in till dom och bada badkar!
Parksnäckan är fantastisk för barn! så mycket skoj och så billigt :) idag var det clownen Ludmilla som uppträdde...var väl ok...den första halvtimmen...men har man sett clownen manne så var detta blahablaha...efter clowneriet så gick vi ut och utanför så har de en massa kul för barn, det var ponnyridning,nalledoktor,lotterier,chokladhjul och ritbord och en massa annat!
Ronja och Saga hade med sig en docka och en nalle som behövde sys...och det fixade snälla nalledoktorn :)
Efter lite ponnyridning som för övrigt visade sig ledas av en gammal bekant till maken och den snälla underbara människan talade om att mina tjejer fick komma hem till dom och rida nån gång om de ville! och då blev jag så där fånigt varm i hjärtat igen...att det finns sånna där genomsnälla människor får en att bli på så bra humör.
Men sedan började klockan bli mycket...och vi åkte hem...idag tänkte jag inte göra samma misstag igen så jag gav barnen gurkmackor och dricka som jag hade med mig så att de inte skulle vara så där galet hungriga som igår..kommer hem och där står svärmis och frågar om vi vill komma över på en grillad korv? så det blev ännu smidigare än jag hade trott.
Dagen blev bra...riktigt bra...och nästa vecka så är det clownen manne vi har att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar