onsdag 28 juli 2010

Clownen Manne och värme!

Hua, idag har det varit kvavt o kvalmigt hela dagen...eller så håller jag på att hamna i klimakteriet för svettigt har det varit!
Kom i säng vid halv två natten till idag...Lilly vaknade vid 03 och sedan tyckte hon att det var morgon vid 5.45 så man var inte direkt utsövd när man klev upp..men en massa kaffe och ett stort gäng mackor så var man igång igen :)
Nån timme senare så kokade jag 3 ägg till lilla kycklingen som h*n och jag delade på...jag tar vitan och kycklingen gulan, lite mer kaffe på det så orkade man med lite mera tvätt..
Lunchen blev Ronjas nuvarande favvorätt..ärtsoppa! jag hade som tur var hembakt bröd i frysen som jag tinade, det blev mumma!
Sedan så stack jag,Julia,Ronja,Saga och Theodor in till stan för att titta på manne, han är höjdpunkten i parksnäckan..honom missar vi inte! barnen hann med lite ponnyridning innan också och då var lyckan gjord.
Tanken var att vi skulle handla på vägen hem men klockan drog ut på tiden och alla var hungriga och trötta...salta kex och dricka var slut..
Men vi stannade ändå vid maxi så fick Julia vara kvar och passa de små i bilen medans jag sprang runt med något vilt i blicken på maxi, kämpandes för att komma ihåg vad jag skulle ha? och på maxi har de en "fyndkorg" vid charken...så himla perfekt! där läggs varor som håller på att gå ut så då kan man göra verkliga fynd, idag blev det nötfärs och kalkonfileer till halva priset..så då blev det till att plocka lite tacogrejer också..fort hem och fixa tacos och då kom funderingen på hur mycket folk äter? hur många tacos äter man "normalt"? idag åt jag två mjuka och tre hårda, samt två tallrikar med färs,sallad,ost,såser,avocado som jag mumsade med chipsen..jag slog maken som vanligt :-D
Fast efter att ha stödvilat en liten stund så tog jag en tallrik med vaniljyogurt och keso med lite kanel på, nyttig och god efterrätt!
Efter nattning av barn och lite kvällskaos då 4-åringen prompt skulle vara med när jag crosstrainade vilken kan vara mer än tålamodskrävande så tog jag makens stygn på ryggen också, såg jättefint ut!
Imorgon ska jag försöka få de 4 äldsta barnen att ha en städdag med mig...få se om jag lyckas (eller rättare sagt...hur mycket måste man muta?)

2 kommentarer:

  1. Wiiiih, clownwn Manne ger mig rysningar, jag avskydde honom som barn, tyckte att han var hur otäck som helst :D
    Knäppt...
    Såna där fynd gör vi i vår Hemköpsbutik runt hörnet...vi har helt slutat storahandla, handlar dagens varje dag utifrån vad de har för bra grejer till bra priser! Funkar super för oss! Kul med, för visst varierar vi oss mycket mera så!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja manne verkar väcka många känslor till liv...antingen älskar man honom eller så ger han rysningar!
    ja storhandla tjänar man egentligen inte på...det är bättre att köpa det som är billigt för dagen!

    SvaraRadera