fredag 2 juli 2010

Värmeslag!

Dagen eller rättare sagt natten började ju ganska illa...kom i säng vid 00.30...Ronja väckte mig 00.40 och blödde näsblod, inget ovanligt när hon är lite nästäppt.
Men detta var en av de här dåliga gångerna när det nästan inte går att få stopp på eländet, vid 01.30 hade det äntligen lugnat sig och jag vek ner mig i soffan igen.
För att väckas vid 2.45 igen av att hon kräks :( sedan kräktes hon levrat blod fram tills 06 så det blev inte mycket sömn.
Troligtvis berodde kräket på allt gammalt näsblod, i kombo med att hon fick smaka smeten till pajen igår som innehöll kondeserad mjölk, och hon som är känslig för laktos så var det ju urdumt av mig att låta henne smaka.
På förmiddagen så blev värmen outhärdlig så jag,Julia,Saga,Theodor och Lilly drog iväg till alsta och badade!
Det var underbart! barnen var glada och mamma var glad att se så många skratt och lyckliga barnögon..
Till middag så marinerade jag kycklinfileer m soja,olja,sambal och sweet chili..plus lite hackad vitlök, sedan åkte de in i ugnen...jag orkade inte grilla i värmen!
Till det så blev det jasminris, en sallad på stora knallröda tunt skivade tomater,röd lök,majs och lite soltorkade tomater och en sås på lättkeso,lätt CF,sweet chili,sambal,ingefära,lite limejuice och kokos..jag åt tills jag nästan sprack! men efter en crosstrainer-tur på 45 minuter så känner jag mig normal igen :)


Första brevlådan graverad :) det är bara namnet som ska dit först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar