lördag 17 juli 2010

Bakslag

Efter ett par nätter med minimalt med sömn, de små vaknar ständigt eftersom det är så varmt..så slog tröttheten till igen. jag blir sur av att vara trött! jag vägrar vara en tröttpåse... Jag vill vara tjofaderittan och hitta på en massa skoj med barnen, men med minimalt med pengar och en trötthet som gör att jag knappt hittar hem så orkar jag bara inte hitta på nåt.. Men jag lyckades ändå få med mig alla barnen in till stan igen för att byta lysröret som var trasigt..stannade på maxi på vägen hem och köpte ett paket glass.
Hemma igen så stekte jag en stor hög med plättar...fast jag åt av curryfisken som jag gjorde till lunch...jag hade kokat potatis och morötter..gjort en fiskgryta med en massa extrastark curry i...det var bara jag som tyckte det var gott :( det var inget bra betyg på detta lunchhak idag..
Efter sandlådelek så åkte barnen i badbaljan en efter en...de tittar efter en vilsen geting i taket :) Men imorgon ska vi försöka ta oss till Disagården som har lantrasutställning...känns som en lagom dagsutflykt! och vi ska ta oss till parksnäckan som har sommargrejser varje onsdag för barn...det mesta gratis! och kostar det så är det bara 20 kr! vi har varit där flera somrar...favoriten är clownen manne!

1 kommentar:

  1. Det är tortyr att inte få sova ordentligt på lång tid. Jag hoppas att det blir lite svalare snart. Jag åker nog på bakluckeloppis vid Ulva kvarn i morgon annars hade jag hängt på till Disagården. Kram Stina

    SvaraRadera