onsdag 14 juli 2010

Operation







Imorse så skjutsades maken in av mig och barnen till sjukhuset, förhoppningsvis så går allt som det ska! och nu ska det bara bli bättre, det måste det!
Väl hemma igen så var det dags att göra något åt flaket med jordgubbar...vi köpte ett stort flak med gubbar då det var snuskigt billigt! jordgubbarna var inte jättefina men vem är det? :-D
Det blev jordgubbschutney m chili och jordgubbssaft..till kvällen ska det bakas jordgubbspaj m vit choklad :)
Sedan blev jag så sugen på stekt inlagd strömming....så på väg hem från sjukan köpte jag strömmingsfileer, sedan panerades de och stektes och lades in...skall avnjutas av mig på en knäcke ikväll! tack o lov så hade jag rester från igår så jag slapp göra lunch...det blev auborgine gratäng med keso och en klick av den nya rabarberchutneyn! den var det fart i! jag älskar starka grejer så den passade mig utmärkt...eller som brorsan brukar säga om saker med fart i.."det var lite pulver i moroten där" :-D
Idag känner jag att orken börjar återvända...hoppas den håller i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar