onsdag 30 juni 2010

Baka, baka liten kaka..

Idag var det regnigt och grått något som hemmet blev glad över, efter att ha njutit av soliga dagar så inser man att hemmet börjar förfalla så smått...så idag dammsögs det och skurades golv..t.o.m tonåringarna fick fart! båda städade sina rum helt frivilligt och på eget initiativ...vad vill de ha av mig egentligen? :-D
Nu är hallen färdigmålad så imorgon ska jag spika tillbaka alla lister...får hoppas att det går vägen, maken som är perfektionist brukar inte vara så vådligt impad av mina hantverkarfasoner..men nån gång ska jag väl bli bättre?
Jag började iallafall dagen med att baka bullar med 2 olika fyllningar, den ena degen fick kokos och limefyllning och den andra "gottegrottorna" fick mandelmassa,hallonsylt och smör...de blev goda bägge två, men jag som är galen i kokos fastnade för limebullarna...när ugnen ändå var igång så passade jag på att baka maränger med mörk choklad som det var lite kaffesmak i.
Efter allt bak (läs diskberg) så blev det en snabblunch...eller min latlunch, havregrynsgröt och ett gäng mackor...tack o lov så gillar alla barnen havregrynsgröt!
På eftermiddagen så kom svärmis över med ett och ett halvt kilo färs...så då kunde jag inte göra latmiddag också, utan då blev det järpar med sambal oelek, mozzarella och en herrans massa kryddor...till det så bidde det färskpotatis och sås.
Färskpotatisen var ju galet billig...jag köpte på en ica affär inne i stan för 1 öre kilot!
Annars så har dagen bara runnit iväg och jag har en massa att hinna med imorgon så inatt hoppas jag på mera sömn än de tre timmar jag fick inatt ;)
Ja just det! imorgon ska jag lägga schema...scheeema! det är första gången på 6 1/2 år..nu tar man klivet ut i vuxenvärlden igen och troligtvis så kommer jag att ständigt titta bakom mig efter barnen...de små som jag har vant mig vid att ha runt mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar