fredag 18 juni 2010

Tårtkalas!

Dagen började dock stressigt...åkte med 5 av barnen och storhandlade, 2 fulla vagnar blev det...väl ute i bilen frågar en av de äldre när Ronja ska vara på avslutningen? klockan ett svarar jag och slänger ett öga på klockan...hilfe! tjugo minuter i ett! och vi har 1,5 mil hem och Ronja ska byta om...full fart hem, mer eller mindre slänger ur barn och kassar!
Ronja får byta om snabbare än stålmannen och iväg igen, kommer bara 5 minuter sent...ett rent under! och jag far hem igen och byter om själv, eller ja...jag rollar lite under armarna och drar på en ny (renare..) tröja och far iväg till kyrkan..
Lilly smaskar tårta hos farmor som fyller idag! vad ger man en som redan har allt (och lite till)? det fick bli en blomma, en burk med hembakta bullar och ett "presentkort" på en tacomiddag inne hos oss :)

På avslutningen så åt vi en massa goda tårtor, det var svårt att välja bland alla...



Inne i kyrkan flög plötsligt 2 svalor in och gjorde självaste Jesus sällskap däruppe, de gillade kanske barnens sång?
Senare så gjorde jag sushi, barnen fick dock annat...och på det ännu mera tårta då hos svärmis..och barnen fick återigen träffa sin nya kusin, som är vansinnigt söt! åh fy vad det rycker i bebistarmen..är det någon med kolikbarn så låna gärna ut ungen till mig så att jag slutar vara sugen :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar